skip to Main Content

هزینه جراحی لثه

5/5 - (1 امتیاز)

جراحی لثه یک روش درمانی در دندانپزشکی است که برای رفع مشکلات ناشی از بیماری لثه به کار می رود و زمانی لازم است که روش های مانند کورتاژ لثه یا جرمگیری مشکل لثه را حل نکنند. هزینه جراحی لثه به عواملی چون نوع جراحی، متخصص جراح، محل انجام جراحی و ناحیه تخت درمان بستگی دارد.

این جراحی برای مقابله با بیماری هایی مانند عفونت لثه یا پریودنتیت که باعث آسیب به بافت لثه می شوند، انجام می شود. عمل جراحی لثه همچنین با نام عمل پریودنتال شناخته می شود. گاهی اوقات ممکن است که جراحی لثه به صورت سرپایی انجام شود که در این صورت هم جراحی لثه نامیده می شود.

هزینه مستقیم و غیر مستقیم لثه

برخی از انواع هزینه جراحی لثه عبارتند از هزینه های مستقیم و غیر مستقیم؛ هزینه های مستقیم جراحی لثه عبارتند از:

  • هزینه کلینیک
  • تخصص دندانپزشک
  • دستمزد دندانپزشک
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک

برخی دیگر از موارد مرتبط با جراحی لثه به صورت غیر مستقیم بر هزینه جراحی لثه تأثیر می گذارند که شامل این موارد می شود:

  • هزینه آزمایش
  • هزینه روش های درمانی جانبی
  • بیمه

بیشتر بدانید: عفونت دندان چیست؟ علت و علائم

هزینه مستقیم و غیر مستقیم لثه

نقش کلینیک در هزینه جراحی لثه

کلینیک دندانپزشکی بر اساس نوع خدمات دندانپزشکی و مهارت متخصصین خود، هزینه متفاوتی از بیماران دریافت می کنند. بنابراین، کلینیک های دندانپزشکی نیز می توانند قیمت را کمتر یا بیشتر کنند.

در کنار این مورد موقعیت جغرافیایی کلینیک نیز بر هزینه ها تاثیر گذار است. به عنوان مثال انجام جراحی لثه در شهرهای بزرگ‌تر یا حتی در مناطق گران‌تر شهرها، هزینه بیشتری خواهد داشت.

نقش کلینیک در هزینه جراحی لثه

روش انجام جراحی لثه

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در محاسبه هزینه جراحی لثه، نوع جراحی به کار گرفته شده است. انواع جراحی لثه عبارتند از:

  1. جراحی فلپ لثه: در این جراحی، لثه را از دندان جدا کرده و پاکت های عفونی را تمیز می کند.
  2. جراحی پیوند لثه: در این جراحی، بافت لثه را از قسمت دیگری از دهان برداشته و به ناحیه تحلیل رفته لثه پیوند می زند.
  3. جراحی افزایش طول تاج: در این جراحی، بخشی از لثه را برداشته و قسمتی از ریشه دندان را نمایان می کند.
  4. جراحی کانتورینگ لثه: در این جراحی، شکل و اندازه لثه را تغییر می دهد تا زیباتر به نظر برسد.

نقش بیمه در کاهش هزینه های جراحی لثه

بیمه درمانی یک امکانی است که با استفاده از آن می توان هزینه جراحی لثه را پایین آورد. البته باید دانست که بیمه های درمانی محدودیت هایی دارند که فقط تا حد مشخصی از هزینه راه های درمانی را به بیمار می دهند.

گاهی جراحی لثه به عنوان عمل زیبایی در نظر گرفته می شود و جراحی زیبایی لثه هزینه زیادی دارد؛ اما جراحی لثه همیشه عمل زیبایی نیست و اکثرا برای درمان یک بیماری انجام می شود که در این حالت تحت پوشش بیمه است.

با توجه به آنچه گفته شد برخی از بیمه های دندانپزشکی حداقل بخشی از هزینه عمل جراحی لثه را اگر به دلایل پزشکی و نه فقط برای اهداف زیبایی انجام شود، به طور مرتب پوشش می دهد.

همچنین بیمه های درمانی دارای سقف مشخصی هستند که هزینه مربوط به راه های درمانی را  تا میزان سقف تعیین شده به بیمار پرداخت می کنند و پرداخت هزینه جراحی لثه با بیمه به نوع بیمه درمانی هر فرد بستگی دارد.

نقش بیمه در کاهش هزینه های جراحی لثه

جراحی لثه با استفاده از لیزر

جراحی لثه با لیزر یک روش درمانی است که برای شکافتن لثه از لیزر استفاده می کند و کل جراحی با لیزر انجام می شود. این روش نسبت به جراحی معمولی مزایای زیادی دارد و یک روش پیشرفته است.

بنابراین جراحی لثه با لیزر یک روش درمانی است که برای رفع مشکلات ناشی از بیماری لثه یا فرورفتگی لثه انجام می شود. این روش نسبت به جراحی معمولی مزایای زیادی دارد، مانند:

  1. عدم وجود خونریزی و درد در هنگام و بعد از جراحی
  2. عدم نیاز به بخیه و مواد بی حسی
  3. ترمیم و بازسازی سریع تر بافت های لثه
  4. کاهش خطر ابتلا به عفونت و بیماری های لثه
  5. انجام جراحی با دقت و کیفیت بالا

یا این حال هزینه جراحی لثه با استفاده از لیزر به نسبت روش های معمولی بالاتر بوده و ممکن است که برای همه افراد به صرفه نباشد.

بیشتر بدانید: علائم و درمان عفونت ایمپلنت دندان

نکته پایانی

در این مطلب به هزینه جراحی لثه پرداختیم؛ به طور کلی قیمت جراحی لثه رقم ثابتی نیست و به عوامل مختلفی مثل نظر پزشک معالج، نوع جراحی و زمان مراجعه شما به دندانپزشک بستگی دارد.

بنابراین پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی متخصص با معاینه و عکسبرداری‌های لازم، هزینه به شما اعلام می‌شود. همچنین شما می‌توانید از شرکت‌های بیمه‌ای که تحت پوشش هستید برای حمایت‌های آنها از این نوع درمان لثه مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه جراحی لثه با کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدرضا دل آرام تماس بگیرید.

دکتر دل آرام

دکتر محمد رضا دل آرام متخصص جراحی لثه و ایمپلنت های دندانی و عضویت در:
انجمن پریودونتیست های ایران - انجمن ایمپلنتولوژی ایران - انجمن آکادمی پریودونتولوژی آمریکا
- انجمن آکادمی ایمپلنتولوژی آمریکا - دارای کورس جراحی های پیشرفته دهان از implantologie klinik در اولسبرگ آلمان - و نیز سخنران کنگره های دندانپزشکی
دارای مقالات علمی پژوهشی در ژورنال های داخلی و بین المللی

Back To Top