جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک دکتر دل آرام

قیمت ایمپلنت آمریکایی

5/5 - (1 امتیاز)

ایمپلنت آمریکایی به عنوان یکی از باکیفیت ترین ایمپلنت ها شناخته می شود و از این رو بسیاری به دنبال جستجوی قیمت ایمچلنت آمریکایی هستند.

طبیعتاً قیمت ایمپلنت تابع نوسانات اقتصادی به ویژه قیمت دلار است و از این رو ممکن است بسیار متغیر باشد، به این موضوع باید هزینه های جراحی ایمچلنت را هم اضافه کنید که بر حسب درمان های مورد نیاز از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است.

طول عمر ایمپلنت آمریکایی

عمر مفید ایمپلنت‌های دندانی معمولاً بین ۲۰ تا ۲۵ سال تخمین زده می‌شود، اما این مدت ممکن است به علت عوامل مختلفی کاهش یا به مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند.

یکی از عوامل تأثیرگذار بر طول عمر و کیفیت ایمپلنت، برند و کشور سازنده آن است؛ به طور کلی عمر ایمپلنت های آمریکایی به نسبت ۹۰% کشور ها بیشتر است اما این نکته را هم در نظر بگیرید که خود کشور آمریکا دارای برند های ایمپلنت مختلفی است و قیمت ایمپلنت آمریکایی بر حسب برند آن متفاوت است.

بنباراین برای مطمئن شدن از کیفیت ایمپلنت، تنها اکتفا کردن به کشور سازنده آن کافی نیست بلکه هر کدام از برندها کیفیت و قیمت مخصوص به خود را دارند.

بیشتر بدانید: ایمپلنت برای افراد سیگاری

 انواع مارک ایمپلنت آمریکایی

 انواع مارک ایمپلنت آمریکایی

امروزه کارخانه های مختلفی در آمریکایی به تولید ایمپلنت دندان می پردازند و هر مارک ایمپلنت دندانی دارای قیمت، کیفیت، کاربرد و مشخصات مخصوص به خود است؛ برخی از برندهای معتبر ایمپلنت آمریکایی در زیر آمده است:

  • ایمپلنت زیمر (Zimmer)
  • ایمپلنت اینترالاک (Intra-Lock)
  • ایمپلنت بایوهورایزن (BioHorizons)
  • ایمپلنت بیکن (Bicon)
  • ایمپلنت Biomet 3i
  • ایمپلنت Dentsply Sirona

با این حال، هزینه نهایی ایمپلنت به عواملی از جمله میزان سلامت استخوان و لثه، سیستم ایمنی بدن و بیماری‌های زمینه‌ای و تخصص پزشک بستگی دارد.

سینوس لیفت و پیوند استخوان در ایمپلنت

یکی از عواملی که می تواند بر قیمت هر نوع برند ایملپنت از جمله ایمپلنت آمریکایی تأثیرگذار باشد، جراحی ها و اقدامات جانبی مورد نیاز از جمله جراحی سینوس لیفت و پیوند استخوان است.

گاهی اوقات ممکن است به علت عوامل مختلفی استخوان فک شما ضعیف و فرسوده شده باشد، در این صورت استخوان ضعیف و فرسوده برای ایمپلنت مناسب نیست و باید از روش هایی برای تقویت یا بازسازی استخوان فک استفاده شود که بهترین مورد استفاده از پودر استخوان است.

همچنین در برخی از موارد افراد به دلایل مختلفی مانند خالی بودن طولانی مدت فضای دندان در فک بالا، بیماری لثه پریودنتال یا بازجذب استخوان در بدن دچار کاهش حجم و تراکم استخوان فک می‌شوند. در این شرایط نمی‌توان ایمپلنت را در استخوان قرار داد و به صرف هزینه سینوس لیفت نیاز است.

سینوس لیفت و پیوند استخوان در ایمپلنت

تعداد ایملپنت مورد نیاز

دیگر عامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت آمریکایی، تعداد ایملپنت مورد نیاز است. در برخی از موارد به دندان مصنوعی سراسری بر پایه ایمپلنت نیاز است.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت یک دسته از دندان‌های مصنوعی است که با استفاده از پایه ایمپلنت (پیچ) به استخوان فک شما متصل می‌شود و برای همیشه در دهان شما می‌ماند. این دندان مصنوعی با چند ایمپلنت دندانی محکم می‌گردد و به تدریج بخشی از استخوان فک شما می‌شود.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت در مقابل دندان مصنوعی‌های سنتی (که روی لثه نصب می‌شدند و می‌توانستند حرکت کنند)، از طریق پیچ به استخوان فک شما وصل می‌شوند. به این معنی که همان دندان مصنوعی، اما بدون امکان تغییر مکان و کاملا مشابه یک دندان واقعی هستند.

بیشتر بدانید: ریشه دندان از چند لایه تشکیل شده است

تعداد ایملپنت مورد نیاز

نوع خدمات و محل دندانپزشکی

شاید عجیب به نظر برسد اما محل قرارگیری کلینیک دندانپزشکی نیز بر قیمت ایملپنت دندان تأثیرگذار خواهد بود. در برخی از مناطق شهر قیمت خدمات دندانپزشکی بسیار بالاتر از سایر مناطق همچون مناطق مرکزی است.

از سویی دیگر نوع دستگاه هایی که دندانپزشک برای بررسی وضعیت دندان شما استفاده خواهد کرد و تعداد جلسات مورد نیاز برای ایمپلمنت همه و همه بر قیمت ایملپنت آمریکایی مؤثر خواهد بود.

شما می توانید برای اطلاع بیشتر از خدمات ایملپنت دندان با کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدرضا دل آرام تماس بگیرید.

پیمایش به بالا