جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک دکتر دل آرام

بهترین متخصص پروتز دندان در تهران

1/5 - (2 امتیاز)

پروتز دندان شامل عملیات جایگزینی و ترمیم دندان های از دست رفته یا آسیب دیده است، بهترین متخصص پروتز دندان در تهران خدماتی همچون کاشت دندان مصنوعی، روکش، ایمپلنت دندان و بریج دندان را انجام می دهد.

هنگامی که یک دندان به دلایل مختلفی از دست برود، جای خالی آن از لحاظ بهداشتی و زیبایی مشکل ایجاد می کند. این حفره خالی ترکیب دندان را به هم می زند و خالی بودن آن لقه را دچار مشکل می کند، از این رو به خدمات بهترین متخصص پروتز دندان در تهران نیاز خواهید داشت.

انواع پروتز دندان

پیش از پرداختن به خدمات بهترین متخصص پروتز دندان در تهران بد نیست نگاهی به انواع روش درمانی پروتز دندان داشته باشیم. پروتز دندان به صورت کامل شامل اجزایی از جمله تاج دندان، پل، دندان مصنوعی، ایمپلنت و روکش می شود.

مهمترین دسته بندی برای این روش ها بر مبنای نحوه قرارگیری آنها در دهان یعنی ثابت یا متحرک بودن آن است. به بهترین نوع پروتز دندان به نظر دندانپزشک بستگی دارد.

به طور کلی سه روش برای بهره‌گیری از پروتز دندان وجود دارد.

  • پروتزهای کامل: این دندان جایگزین همه دندان‌های شما شوند و باید به صورت روزانه برای نظافت برداشته شوند.
  • پروتزهای جزئی متحرک: این پروتزها جایگزین برخی از دندان های شما می شود، اما نه همه آنها.
  • پروتزهای جزئی ثابت: این پروتزها که به عنوان بریج و ایمپلنت شناخته شده، درون دهان نصب می شوند.

انواع پروتز دندان

دندان مصنوعی

یکی از خدمات ارائه شده توسط بهترین متخصص پروتز دندان در تهران کاشت دندان مصنوعی است. دندان های مصنوعی به خوبی روی لثه قرار می گیرند و مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند.

تعداد دندان های از دست رفته و ترجیح شما و راهنمایی دندانپزشک برای تعیین بهترین نوع دندان مصنوعی مؤثر خواهد بود. دندان مصنوعی ها نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • پروتز پارسیل: یک نوع متحرک از پروتز دندان که به دندان تکه ای نیز معروف است.
  • روتز اوردنچر: نوعی دیگری از پروتز دندان که می توان آن را روشی نیمه متحرک به حساب آورد. در این روش یک دست دندان کامل بر روی پایه های ایمپلنت قرار می گیرد.

بهترین متخصص پروتز دندان در تهران؛ خدمات ایمپلنت دندان

عمل ایمپلنت  روشی برای جایگزینی دندان از دست رفته است. این نوع پروتز دندان باید درون استخوان فک قرار بگیرد سپس با تشکیل مواد استخوانی جدید در اطراف پایه آن، ثابت می شود.

ایمپلنت معمولاً روشی با دوام و با کیفیت برای جایگزینی دندان از دست رفته است  به شرط آنکه شما بهترین متخصص پروتز دندان در تهران را انتخاب کنید و گول تبلیغاتی چون ایمپلنت ارزان را نخورید. با وجود اینکه ایمپلنت در ۹۷ درصد موارد موفق می شود، اما در برخی موارد در مراحل ایمپلنت دندان شکست و پس زدگی به وجود می آید.

ایمپلنت دندان

بریج دندان

دیگر خدمات بهترین متخصص پروتز دندان در تهران انجام بریج است. زمانی که یک یا چند دندان از دست رفته باشد، بریج دندان می تواند استفاده شود که همچون پل عمل بین دو دندان عمل می کند. البته این روش معایبی نیز دارد از جمله اینکه برای استقرار بریج دو دندان سالمی که در دو سوی آن قرار دارند تراشیده می شوند.

یک بریج یا پل معمولاً از هر دو طرف به دندان‌های طبیعی متصل می‌شود و ممکن است از یک یا چند دندان مصنوعی به نام پونتیک ساخته شود. در برخی موارد، برای امنیت و ثبات بیشتر، ممکن است یک بریج به ایمپلنت متصل شود.

روکش

روکش دیگر خدماتی است که بهترین متخصص پروتز دندان در تهران می تواند ارائه کند. روکش یک پوشش جدید برای دندان یا دندان های آسیب دیده است. در این روش یک تاج از فلز یا سرامیک ساخته می شود. روکش‌ ها راه‌حلی بلندمدت و مطلوب برای دندان‌هایی هستند که ترک خورده یا فرسوده شده ‌اند.

البته دندان هایی که به ترمیم زیاد نیاز دارند ممکن است به پروتز دندان با تاج دندان چندان جواب ندهند و با شکست روبرو شوند. تاج ها یک راه حل نسبتا دائمی در نظر گرفته می شوند. هنگامی که یک تاج در جای خود قرار گرفت، باید ۵ تا ۱۵ سال یا حتی بیشتر در صورت نگهداری صحیح، دوام بیاورد. شما باید مانند هر دندان دیگری با روکش مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

دوام، ماندگاری و هزینه پروتز دندان

دوام، ماندگاری و هزینه پروتز دندان

دوام و ماندگاری پروتز تا حدی به نحوه انجام آن بستگی دارد بنابراین همانطور که گفته شد باید برای این کار به بهترین متخصص پروتز دندان در تهران رجوع کنید؛ بخشی دیگر از کیفیت کار نیز به واکنش دهان شما نسبت به پروتز بستگی دارد. در صورتی که دو هفته نخست پس از دریافت پروتز دندان واکنشی منفی و پس زدگی داده نشود، این پروتزها با دهان همخوانی پیدا  می کنند.

رعایت نکات بهداشتی برای پروتز دندان همچون مواردی است که برای دندان های طبیعی به کار گرفته می شود و رسیدگی مداوم به آن سبب طول عمر بیشتر پروتز خواهد شد. همچنین هزینه پروتزهای دندان نیز به نوع درمان بستگی دارد.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد بهترین متخصص پروتز دندان در تهران صحبت شود. همانطور که گفته شد انتخاب پروتز پس از معاینه دندان شما و نظر دندانپزشک انجام خواهد شد.

برای اطلاع بیشتر در مورد پروتز و همچنین سایر خدمات دندانپزشکی می توانید با مطب دکتر محمدرضا دل آرام تماس بگرید.

پیمایش به بالا