هزینه اصلاح طرح لبخند

5/5 - (1 امتیاز)

اصلاح طرح لبخند از جمله شاخه های دندانپزشکی زیبایی به حساب می آید. تاکید این روش بر دندان های مرتب و سفید است که به مثابه مهم ترین عناصر زیبایی در چهره یک فرد به حساب می آید. با توجه به دامنه درمان ها، هزینه اصلاح طرح لبخند نیز متفاوت است.

امروزه اصلاح طرح لبخند یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی به شمار می رود و هزینه اصلاح طرح لبخند برای برخی محل سوال است. این هزینه برحسب نوع روش های درمانی به کارگرفته شده متفاوت خواهند بود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

روش های اصلاح طرح لبخند

همانطور که اشاره شد هزینه اصلاح طرح لبخند به روش های انجام آن باز می گردد. روش هایی همچون روکش های دندان، سفید کردن دندان، باندینگ، لمینت سرامیکی و غیره نیز مطرح می شود که هر کدام از این موارد در دندان پزشکی هزینه های خود را دارند. اگرچه تصمیم نهایی برای انجام این موارد به معاینه دهان و دندان بیمار نیز بستگی خواهد داشت.

بیشتر بدانید: کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟

روش های اصلاح طرح لبخند

اقدامات مورد نیاز برای اصلاح طرح لبخند

وضعیت دندان می تواند تاثیر زیادی بر صورت فرد به هنگام لبخند داشته باشد اما سلامت دندان ها بر هرچیز مقدم است. وضعیت دندان ها نقش مهمی در هزینه اصلاح طرح لبخند دارند. پس از بررسی وضعیت دندان ها اقدامات زیر صورت می گیرد:

  • صاف کردن دندان های کج
  • ترمیم دندان های شکسته شده با بهره‌گیری از روکش های سرامیکی و لمینت
  • جایگزینی دندان های از دست رفته با کمک ایمپلنت های دندانی، دندان مصنوعی و بریج ها

هزینه اصلاح طرح لبخند؛ تعیین وضعیت دندان

نکته مهم در تعیین وضعیت دندان ها این است که دندان های موجود چه میزان آسیب دیده یا پوسیده است. به عبارتی دیگر درمان های زیبایی دندانپزشکی تنها مربوط به تغییر شکل دندان نیست بلکه مشکلات ساختاری دندان نیز باید برطرف شوند.

بر همین اساس ممکن است مشکلی در لثه فرد یا دندان وجود داشته باشد که باید بر طرف شود و همین موضوع بر هزینه اصلاح طرح لبخند نقش خواهد داشت.

ترمیم دندان های از دست رفته

ترمیم دندان های از دست رفته

مورد دیگری که بسیار در هزینه اصلاح طرح لبخند تاثیر دارد، ترمیم دندان های از دست رفته است. به فراخور اینکه فرد چه روشی برای جبران دندان از دست رفته را در پیش بگیرد این هزینه زیاد یا کم می شود.

به عنوان مثال اگر فرد از روش ایمپلنت برای دندان از دست رفته بهره بگیرد، هزینه درمان او نیز به نسبت بالاتر می رود هرچند که در مقابل کیفیت این روش نیز بالاتر خواهد بود.

هزینه سفید کردن دندان در اصلاح لبخند

لکه دار بودن دندان ها نقشی منفی در لبخند فرد دارد و در اصلاح طرح لبخند مورد توجه قرار می گیرد. لکه دار شدن دندان به دلیل عادات غذایی، سن، عوامل ژنتیکی و… رخ می دهد.

اصلاح طرح لبخند با به کارگیری روش هایی برای سفید کردن دندان می تواند به از بین بردن زردی و لکه دندان کمک کند. دندانپزشک شما یک روش حرفه ای برای سفید و درخشان کردن دندان را انتخاب خواهد کرد که این روش ها بر هزینه اصلاح طرح لبخند تأثیر می گذارد.

ترمیم فاصله افقی و عمودی دندان

علاوه بر موارد فوق، بعضاً میان برخی از دندان ها فاصله مشاهده می شود یا اینکه دندان ها با هم تراز نیستند. در اصلاح طرح لبخند از ونیرهای کامپوزیت برای بستن فاصله خفیف بین دندان ها و تغییر شکل آن استفاده می شود.

همچنین مشکل عدم تراز بودن دندان ها که عموماً به دلیل شکستگی دندان به وجود می آید، با استفاده از روکش می تواند بهبود یابد که البته این خدمات نیز بخش دیگری از هزینه اصلاح طرح لبخند خواهد بود.

هزینه سفید کردن دندان در اصلاح لبخند

طرح لبخند فوری

در بحث هزینه اصلاح طرح لبخند یک مورد دیگر نیز لازم به ذکر بوده و آن طرح لبخند فوری است؛ اصلاح طرح لبخند فوری شامل یک مجموعه روکش منحصر به فرد در دندانپزشکی زیبایی می شود که به عنوان جایگزینی برای روش های ترمیمی به کار می رود.

این نوع روکش های دندان به صورت متحرک و غیر ثابت هستند و در مواقع مورد نیاز می توانند مورد استفاده قرار گرفته و دوباره برداشته می شوند. این روش به عنووان جایگزینی برای سفید کردن دندان، زمانی به کار می رود سفید کردن مکرر احتیاج نباشد.

بیشتر بدانید: بلیچینگ دندان

نکته پایانی

در این نوشته سعی شد در مورد روش ها هزینه اصلاح طرح لبخند صحبت شود. همانطور که مشخص شد این روش درمانی بر رنگ دندان و همچنین پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته یا فاصله بین دندان ها و البته وضعیت لثه متمرکز است.

شما می توانید برای اصلاح طرح لبخند و همچنین دریافت سایر خدمات دندانپزشکی با مطب دکتر محمدرضا دل آرام تماس بگیرید.

پیمایش به بالا