جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک دکتر دل آرام

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چگونه است؟ آیا بیمه تامین اجتماعی هزینه ایمپلنت را پرداخت میکند؟

5/5 - (1 امتیاز)

از آنجایی که هزینه ایملپنت دندان به نسبت سایر خدمات دندانپزشکی بالاتر است، بسیاری به دنبال پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه هستند.

بیمه های زیادی در ایران وجود دارند که شناخته شده ترین این بیمه ها، تامین اجتماعی است؛ اما آیا پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی شدنی است؟ پاسخ به این سؤال منفی است. در ادامه بیشتر به موضوع بیمه و جراحی ایمپلنت خواهیم پرداخت.

ایمپلنت دندان چست؟

ایمپلنت دندان یکی از روش های جایگزینی دندان از دست رفته است که در آن دندان مصنوعی با پایه ای ثابت درون فک کار گذاشته می شود. دوام این روش به نسبت سایر دندان های مصنوعی بالاتر است.

با وجود مزیت بالای ایمپلنت دندان اما هزینه آن به نسبت سایر روش های درمانی بالاتر است از این رو بسیاری از افراد به دنبال پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه هستند ولی بیمه ها نیز این هزینه را تقبل نمی کنند و در صورت تقبل نیز محدودیت بسیاری برای آن می گذارند.

بیشتر بدانید: کاشت یا ایمپلنت دندان جلو

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه های دولتی

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه های دولتی

بیمه‌های دولتی و پایه هزینه ایمپلنت دندان را پرداخت نمی‌کنند. این نوع خدمات دندانپزشکی به عنوان خدمات زیبایی شناخته می‌شوند و بیمه نمی‌شوند. اما برخی از بانک‌ها و بیمه‌های تکمیلی با شرایط خاصی ایمپلنت دندان را قبول می‌کنند.

برای استفاده از این بیمه‌ها باید عضو بیمه تکمیلی باشید که هزینه ایمپلنت را برای اعضای خود پوشش دهد. اما این بیمه‌ها نیز دو محدودیت دارند:

  • برای درمان ایمپلنت تحت پوشش برخی از این بیمه ها باید به مراکزی که با بیمه تکمیلی شما قرارداد دارند مراجعه کنید.
  • هزینه ایمپلنت دندان با برخی دیگر از بیمه های تکمیلی نیز به این صورت است که باید هزینه ایمپلنت را کاملا پرداخت کنید و بعد از آن از بیمه خود بازپرداخت بخواهید.

آیا بیمه تکمیلی برای پرداخت هزینه ایمپلنت خوب است؟

برای پرداخت هزینه ایملپنت دندان با بیمه تکمیلی، باید بیمه تکمیلی گروهی خریده باشید. بیمه‌های تکمیلی فردی هیچ وقت هزینه‌های ایمپلنت دندان را پوشش نمی‌دهند؛ بنابراین حتی اگر در اثر حادثه نیز دندان‌هایتان را از دست بدهید بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت دندان‌های از دست رفته را نمی‌دهد.

بیمه تکمیلی گروهی برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان

بیمه تکمیلی گروهی برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان

برای اینکه بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت دندان شما را بپذیرد، شما باید عضو بیمه تکمیلی گروهی باشید. این نوع بیمه تکمیلی نیاز به حداقل ۵۰ نفر دارد که از طرف یک سازمان یا شرکت بیمه شوند.

سپس شرکت یا سازمان شما درخواست تحت پوشش قرار گرفتن هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تکمیلی گروهی را به بیمه گر داده و اطلاعات لازم را به آن ارائه می‌دهد. بیمه گر بر اساس حداکثر مبلغی که شرکت یا سازمان شما برای پوشش ایمپلنت بیمه تکمیلی تعیین کرده است، حق بیمه را محاسبه می‌کند.

بیمه تکمیلی گروهی چیست؟

بیمه تکمیلی گروهی یک نوع بیمه درمان است که توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها برای کارکنان و اعضای خانواده‌شان انجام می‌شود. این بیمه می‌تواند هزینه‌های درمانی را که بیمه تامین اجتماعی پوشش نمی‌دهد، جبران کند.

برای خرید بیمه تکمیلی گروهی، شما باید با شرکت‌های بیمه مختلف تماس بگیرید و از طرح‌ها و قیمت‌های مختلف آن‌ها استفاده کنید.

شما باید تعداد افرادی که می‌خواهید تحت پوشش قرار دهید، نوع پوشش‌های مورد نظرتان، سقف تعهدات و مدت زمان قرارداد را مشخص کنید. همچنین شما باید یک پرسشنامه سلامت را برای خود و اعضای خانواده‌تان تکمیل کنید و در صورت لزوم آزمایش‌های پزشکی را انجام دهید.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تأمین اجتماعی

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تأمین اجتماعی

همانطور که در ابتدا گفته شد، بیمه تامین اجتماعی هزینه ایمپلنت دندان را پوشش نمی‌دهد. این بیمه فقط خدمات دندانپزشکی محدودی را قبول می‌کند که آن هم باید در مراکزی که با بیمه تامین اجتماعی همکاری دارند انجام شوند. این خدمات عبارتند از:

  • کشیدن دندان
  • پرکردن دندان
  • جرم گیری دندان

پس اگر به دنبال پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه هستید، همانطور که اشاره شد باید از بیمه تکمیلی گروهی استفاده کنید که هزینه ایمپلنت و سایر خدمات دندانپزشکی را برای اعضای خود در نظر گرفته باشد.

هزینه ایمپلنت دندان در بیمه های مسلح چگونه است؟

بیمه نیروهای مسلح هزینه درمان‌های دندانپزشکی مانند ارتودنسی، لمینیت و عمل‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهد. فقط جانبازان می‌توانند برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه جانبازان از دفترچه خود استفاده کنند.

سایر افرادی که دفترچه بیمه نیروهای مسلح دارند باید برای درمان ایمپلنت به مراکزی که با بیمه همکاری دارند بروند و بیمه خود را ارائه کنند. با این حال بهتر است به این توضیحات بسنده نکرده و این مورد را از بیمه گذار خود استعلام کنید.

بیشتر بدانید: طول عمر ایمپلنت دندان

نکته پایانی

در این مطلب به پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه پرداختیم؛ ناگفته نماند که برخی از بیمه ها به ویژه بیمه های مرتبط با بانک ها بخشی از هزینه های ایمپلنت را پوشش می دهند که برای این موضوع باید با کارگزاری این بیمه ها تماس بگیرید.

شما همچنین می توانید برای اطلاع بیشتر از هزینه ایمپلنت و شرایط پرداخت آن با مطب دکتر محمدرضا دل آرام تماس بگیرید.

پیمایش به بالا