قیمت ایمپلنت دندان

5/5 - (1 امتیاز)

قیمت ایمپلنت دندان یکی از سؤالات در مورد دریافت این خدمات دندان پزشکی است. هزینه ایمپلنت دندان کامل دهان می تواند کمی متفاوت باشد.

وقتی شروع به تحقیق در مورد قیمت ایمپلنت های دندانی می کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که هزینه یک ایمپلنت می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال ایمپلنت روی چندان دندان با ایمپلنت گسترده بسیار متفاوت است.

عوامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان تابع عوامل مختلفی است از جمله تعداد ایمپلنت مورد نیاز، نوع و برند ایمپلنت، نحوه کاشت ایمپلنت دندان، درمان های جانبی، تاج دندان و نوع بیمه مربوط می شود.

هر کدام از این موارد می تواند قیمت ایمپلنت را افزایش یا کاهش بدهد که در ادامه بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بدانید: ایمپلنت ارزان در تهران

 

عوامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت دندان

عوامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت؛ تعداد و نوع

مهمترین عامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت دندان، تعداد آن است. طبیعتاً هرچه تعداد دندان نیازمند به ایمپلنت بیشتر باشد، هزینه نهایی آن نیز بیشتر خواهد شد.

امروزه ایمپلنت دندان دارای مارک ها و برندهای بسیار متنوعی است که دندانپزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار و همچنین بودجه مالی بیمار، بهترین و مناسب ترین نوع آن را برای بیمار انتخاب می کند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که روش کاشت دندان در ایمپلنت شامل چند نوع می شود که در ادامه به آن اشاره شده است:

  • ایمپلنت تک دندان: این روش برای هنگامی است که یک دندان نیازمند به ایمپلنت باشد.
  • بریج بر پایه ایمپلنت: در این روش سه ایمپلنت روی یک پایه بریج قرار داده می شود.
  • ایمپلنت ۴ تایی: در این روش تمام دندان ها روی ۴ ایمپلنت قرار داده می شوند.
  • ایمپلنت اوردنچر: در این روش دندان های یک فک روی ۶ و یا ۸ واحد ایمپلنت قرار داده می شوند.

نحوه کاشت ایمپلنت

دیگر نکته دخیل در قیمت ایمپلنت دندان مربوط نحوه کاشت آن است. به عبارتی دیگر اقداماتی که برای این روش ها انجام شده و ابزارهایی که برای آن لازم است، قیمت آن را کم و زیاد می کند. امروزه سه روش مختلف برای انجام ایمپلنت وجود دارد:

  • ایمپلنت فوری: این روش در شرایطی خاص استفاده می شود که شرایط بیمار برای ایمپلنت فوری مناسب باشد.
  • ایمپلنت دیجیتال یک روزه: این روش کاشت ایمپلنت از ابزارهایی همچون اسکنر و پرینتر سه بعدی برای نصب پایه و تاج دندان بهره می گیرد. در واقع این روش، همان ایمپلنت است که به صورت پیشرفته تر انجام می گیرد.
  • ایمپلنت استاندارد: این مورد رایج ترین روشی است که برای ایمپلنت دندان صورت می گیرد و سه مرحله دارد که شامل کاشت، کشیدن دندان، قرار دادن پایه ایمپلنت و نصب تاج دندان بوده که این مراحل به صورت جداگانه انجام می شود.

نحوه کاشت ایمپلنت

درمان های پس از ایمپلنت

ایمپلنت دندان با درمان هایی جانبی نیاز است که شامل قبل یا حین فرآیند ایمپلنت می شود. این اقدامات شامل مواردی همچون کشیدن دندان، پیوند استخوان، پیوند لثه و بلیچینگ می شود.

طبیعتاً همه بیماران به تمام این خدمات نیاز ندارند و پس از معاینه و تشخیص نوع ایمپلنت مورد نیاز مشخص خواهد شد که چه درمانی برای نیاز خواهد بود. اما به طور کلی درمان های جانبی نقشی پررنگ در قیمت ایمپلنت دندان دارد.

نوع تاج دندان

نوع تاج دندان دیگر عامل اثرگذار در قیمت ایمپلنت دندان است. تاج دندان ایمپلنت در دو نوع چسبی و پیچی عرضه می شود که البته هزینه این دو چندان تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد. معمولاً دندانپزشکان نوع پیچی تاج دندان را ترجیح می‌دهند ضمن آنکه تعویض و پاکسازی این نوع تاج راحت تر است.

نوع تاج دندان

نقش بیمه در قیمت ایمپلنت دندان

ممکن است اینطور به نظر برسد که ایمپلنت دندان تماماً یک جراحی زیبایی است اما این کار بیشتر درمانی بوده و به همین جهت اکثر بیمه های درمانی و تکمیلی برای بیمه شدگان خود تعرفه هایی را برای جهت ایمپلنت دندان در نظر می گیرند. برای این منظور باید این موضوع را از بیمه خود استعلام کنید.

بیشتر بدانید: ایمپلنت ارزان در تهران

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد قیمت ایمپلنت دندان صحبت شود. همانطور که اشاره شد این موضوع به طور مستقیم و غیرمستقیم تعداد، نوع، جنس تاج و همچنین درمان های جانبی بستگی دارد و در برخی مواقع بیمه می تواند این هزینه ها را کاهش بدهد.

پیمایش به بالا