جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک دکتر دل آرام

قیمت ایمپلنت دیجیتال

5/5 - (1 امتیاز)

ایمپلنت دیجیتال نوعی از ایمپلنت دندان است که از جدیدترین تکنولوژی ها برای کاشت دندان استفاده می کند. در این روش، از اسکن های سه بعدی و نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می شود که همین ها نیز بر قیمت ایمپلنت دیجیتال تأثیرگذار هستند. به کارگیری تجهیزات پیشرفته باعث می شود که عمل کاشت ایمپلنت با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود و احتمال خطا و عوارض جانبی آن به حداقل برسد.

عوامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت دیجیتال

قیمت ایمپلنت دیجیتال تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که شامل موارد زیر است:

  1. نیاز به تجهیزات پیشرفته: ایمپلنت دیجیتال نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال و سیستم‌های کامپیوتری پیشرفته است.
  2. نیروی ماهر و متخصص: اجرای این روش نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد و باید توسط متخصصان آموزش دیده انجام شود.
  3. دقت طراحی: ایمپلنت‌های دیجیتال با دقت بسیار بالا طراحی می‌شوند و از متریال‌های گران‌قیمت استفاده می‌کنند.
  4. وارداتی بودن تجهیزات و متریال: بسیاری از تجهیزات و مواد مورد استفاده در ایمپلنت دیجیتال وارداتی هستند و نوسانات قیمت ارز می‌تواند بر هزینه‌ها تأثیر بگذارد.

این عوامل باعث می‌شوند که هزینه ایمپلنت دیجیتال نسبت به ایمپلنت‌های سنتی بیشتر باشد.

بیشتر بدانید: علائم و درمان عفونت ایمپلنت دندان

عوامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت دیجیتال

مزایای ایمپلنت دیجیتال

اگرچه قیمت ایمپلنت دیجیتال بالا است اما این روش مزایای متعددی نسبت به روش های سنتی کاشت ایمپلنت دارد از جمله اینکه ایمپلنت دیجیتال با استفاده از اسکن های سه بعدی و نرم افزارهای کامپیوتری انجام می شود، که این امر باعث می شود که عمل جراحی با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود.

همچنین در روش ایمپلنت دیجیتال، نیاز به برش و بخیه لثه کمتر است. این امر باعث می شود که درد و خونریزی بعد از عمل جراحی کمتر باشد و بیمار سریع تر بهبود پیدا کند. همچنین به دلیل برش و بخیه کمتر، بیمار بعد از عمل ایمپلنت دیجیتال سریع تر بهبود پیدا می کند.

ایمپلنت دیجیتال به گونه ای طراحی و قرار داده می شود که ظاهری طبیعی و مشابه دندان های طبیعی داشته باشد و در صورت مراقبت صحیح می تواند تا سال های زیادی دوام داشته باشد.

بیشتر بدانید: دندانپزشکی دیجیتال

 

هزینه ایمپلنت دیجیتال

هزینه ایمپلنت دیجیتال به عوامل مختلفی مانند برند ایمپلنت، نوع و جنس ایمپلنت، دستمزد دندانپزشک و محل زندگی شما بستگی دارد. همچنین باید مراحل انجام جراحی را نیز در قیمت ایمپلنت دیجیتال در نظر داشته باشید.

ایمپلنت دیجیتال معایب کمی دارد و یکی از معدود معایب این روش، هزینۀ بیشتر آن نسبت به روش های سنتی کاشت ایمپلنت است. همچنین، ایمپلنت دیجیتال به تجهیزات و تخصص بیشتری نیاز دارد.

هزینه ایمپلنت دیجیتال

مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد مراحل انجام بر قیمت ایمپلنت دیجیتال تأثیرگذدار هستند.  این مراحل عبارتند از:

  1. معاینه و مشاوره: در این مرحله، دندانپزشک وضعیت دهان و دندان شما را معاینه می کند و در مورد بهترین روش درمانی برای شما صحبت می کند.
  2. اسکن سه بعدی: از دهان و دندان شما اسکن سه بعدی گرفته می شود.
  3. برنامه ریزی کامپیوتری: با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری، محل دقیق قرارگیری ایمپلنت مشخص می شود.
  4. جراحی: عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال تحت بی حسی موضعی انجام می شود.
  5. قرار دادن روکش: بعد از اینکه ایمپلنت در فک شما جوش خورد، روکش دندان بر روی آن قرار داده می شود.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دیجیتال

بعد از انجام ایمپلنت دیجیتال، لازم است که برای جلوگیری از عفونت و عوارض جانبی، مراقبت های لازم را انجام دهید. دندانپزشک آنتی بیوتیک هایی را تجویز خواهد کرد که باید آن را مطابق دستور مصرف کنید. همچنین باید از دهانشویه ضد عفونی کننده نیز استفاده کنید.

توصیه می شود که به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و از خوردن غذاهای سفت و جویدنی خودداری کنید. همچنین باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت ایمپلنت شما بررسی شود.

آیا ایمپلنت دیجیتال برای همه افراد مناسب است؟

مدت زمان ایمپلنت دیجیتال

علاوه بر مواردی که بررسی کردیم، مدت زمان ایمپلنت دیجیتال نیز بر قیمت ایمپلنت دیجیتال تأثیرگذار است. هرچه تعداد ایمپلنت ها بیشتر باشد، زمان عمل جراحی نیز بیشتر خواهد بود. اگر عمل جراحیکاشت ایمپلنت دیجیتال پیچیده باشد، زمان و هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

علاوه بر موارد بالا تخصص دندانپزشکان نیز نقش پررنگی دارد؛ دندانپزشک باتجربه و ماهر می توانند عمل ایمپلنت دیجیتال را در زمان کوتاه تری انجام دهند. به طور کلی، عمل ایمپلنت دیجیتال بین ۱ تا ۳ ساعت طول می کشد. البته، این زمان می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

بعد از عمل جراحی، لازم است که برای بهبودی کامل، چند ماه صبر کنید. در این مدت، باید مراقبت های لازم را انجام دهید تا از عفونت و عوارض جانبی جلوگیری کنید. مراحل ایمپلنت دیجیتال و زمان تقریبی آن به طور تقریبی عبارت است از:

  • معاینه و مشاوره: ۱ تا ۲ ساعت
  • اسکن سه بعدی: ۳۰ تا ۶۰ دقیقه
  • برنامه ریزی کامپیوتری: ۱ تا ۲ روز
  • جراحی: ۱ تا ۳ ساعت
  • بهبودی: ۳ تا ۶ ماه
  • قرار دادن روکش: ۱ تا ۲ ساعت

آیا ایمپلنت دیجیتال برای همه افراد مناسب است؟

جدای از آنچه در مورد قیمت ایمپلنت دیجیتال گفته شد، این روش برای اکثر افراد مناسب است. با این حال همچون ایمپلنت سنتی، اگر کاندیدای ایمپلنت دندان دارای بیماری های خاصی مانند دیابت یا پوکی استخوان است باید قبل از انجام ایمپلنت دیجیتال باید با دندانپزشک خود مشورت کند.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت دندان با کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدرضا دل آرام تماس بگیرید.

پیمایش به بالا