جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک دکتر دل آرام

سن مناسب برای اقدام به ایمپلنت

5/5 - (1 امتیاز)

می بایست  تا رسیدن به سن ۱۸ سالگی صبر کرد تا اسکلت صورت شکل کامل خود را بگیرد. در غیر این صورت ممکن است در آینده ایمپلنت دندانی کوتاه تر به نظر برسد. در بعضی موارد مثلا اگر چند ایمپلنت دندانی در یک ناحیه کاشته شده باشد و پروتزی به شکل بریج روی ایمپلنت ها نصب شده باشد مقاومت بریج مانع از رشد اسکلتال درآن ناحیه میشود. بنابراین بیمار دچار دفرمتی صورت می‏شود. ولی پس از سن ۱۸ سالگی هیچ محدودیت وجود ندارد و تا هر سنی میتوان ایمپلنت دندانی انجام داد.

بهترین-متخصص-ایمپلنت
در سنین پایین تر برای تک دندان میشود ایمپلنت دندانی انجام داد. ولی باید پروتز ایمپلنت دندانی پس از ۱۸ سالگی تعویض شود تا اندازه آن با دندان های مجاور تناسب داشته باشد.

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت های دندانی درافرادی که ازسلامت مناسبی برخوردارند مناسب می باشد. داشتن مشکلات مزمنی مانند فشاردادن دندان ها و دندان قروچه و ابتلابه بیماری هایی مانند فشارخون بالا، دیابت کنترل نشده، سکته قلبی، دریچه مصنوعی قلبی، بیماری کلیه، رادیوتراپی همزمان، پوکی استخوان ونرمی استخوان مقاوم به درمان، احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت رابه طورچشمگیری پایین می آورد و درصورت ابتلا به این بیماری ها حتماً با پزشک خود مشورت کنید. همچنین میزان تراکم استخوان برای ثبات ایمپلنت بسیارمهم است.
نکته مهم دیگرعدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی می باشد. زیرا مواد موجود درسیگار و الکل مانع ازعملکرد مناسب سلولی برای قبول ایمپلنت و ثابت شدن آن درفک می شود. علاوه برآن باعث القای واکنش های منفی نیزمی شود و درطول دوره درمان باید از مصرف آنها خودداری شود. در حال حاضر تنها گروه‌هایی که برای کاشت دندان مناسب نیستند، شامل بیمارانی است که به نوعی دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، به عنوان مثال بیمارانی که رادیوتراپی داشته‌اند، به مدت دوسال نمی‌توانندایمپلنت کنند. همچنین افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند، نمی‌توانند کاشت دندان داشته باشند. پس به طور کلی یک کاندیدای مناسب باید دارای سلامت کلی بدن، لثه های سالم و مقدار کافی استخوان برای جوش خوردن ایمپلنت باشد. بعضی مردم چنان استخوان فک شان را از دست داده اند که تنها راه موجود برای درمان آنها ایمپلنت است. ولی پیش از آن باید استخوان به روشهای خاصی تا اندازه مطلوب بازسازی شود و همکاری بسیار مناسب در جهت مراقبت از ایمپلنت ها و لثه های اطراف آنها شامل مسواک زدن روزانه و کشیدن نخ دندان، لازم است. همین طور ویزیت های منظم از سوی دندانپزشک هم مهم است.

افرادی که مناسب دریافت ایمپلنت نیستند

به طور کلی افرادی که مناسب دریافت ایمپلنت نیستند شامل: افراد بسیار جوانی که فک آنها به حد کافی رشد نکرده است، بانوان باردار، افراد الکلی یا معتاد، افرادی که پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن داشته اند، افرادی که بیماری های مزمن مثل دیابت و هموفیلی و بیماریهای بافت همبند داشته اند، افرادی که داروهای خاصی مثل استروئید وکورتن استفاده می کنند و افرادی که دندان قروچه مرتب شدید شبانه دارند.
دندانپزشک با کمک بیمار می تواند تشخیص دهد بیمار کاندید مناسبی هستند یا خیر. از فک شما عکس های رادیوگرافی تهیه می‏شود و در صورت نیازسی تی اسکن هم گرفته می شود تا اطلاعاتی راجع به تراکم استخوان و حتی شکل آن بدست آید و پس مشورت با بیمار در مورد راهها و هزینه ها و مشکلات و مراحل کار، درمان صورت می گیرد.

ایمپلنت
هنگام انتخاب ایمپلنت میزان استخوان در دسترس، میزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت در نظر گرفته می شود و اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت در دسترس نباشد می توان در شرایط خاص مقداری استخوان برگرفته از نقاط دیگر پیوند زد.همچنین بر حسب میزان سختی استخوان انواع پیچ دار و بدون پیچ ایمپلنت انتخاب می شود. ایمپلنت می تواند بلافاصله پس از از دست رفتن دندان و کشیدن آن یا پس از زمان طولانی ترمیم ، جایگزین شود. شکل ایمپلنت مانند ریشه دندان طبیعی است. اگر دندان از دست رود، در صورت عدم جایگزینی سریع با ایمپلنت امکان تحلیل استخوان و کاهش توانایی جویدن و کج شدن دندانهای کناری است. اگر گذاشتن با تاخیر ایمپلنت پیشنهاد می شود ایمپلنت های کوچکتر و استوانه ای به دلیل در دسترس بودن استخوان کمتر استفاده می شود.

6-d
مکان گذاشتن ایمپلنت و نوع سیستم مناسب تنها به وسیله معاینه ای که دندانپزشک انجام میدهد با در نظر گرفتن سایر شرایط قابل بیان است. میزان حجم و دانسیته استخوان فک، تعداد و موقعیت و استحکام دندانهای طبیعی فرد، شرایط لثه، شرایط و تعداد دندانهای فک مقابل از عوامل مهم حین معاینه است.

147 دیدگاه دربارهٔ «سن مناسب برای اقدام به ایمپلنت»

  1. آیا در سنین بالا مثلا هفتاد سال هم می توان ایمپلنت کرد و مشکل برای جراحی وجود ندارد؟ من می خواستم برای پدرم ایمپلنت کنم اما میگه سنم بالاست و سختمه. لطفا راهنمایی کنید.

    1. سن بالا دلیلی برای عدم انجام درمان ایمپلنت نمیباشد. در واقع وضعیت سلامتی بیمار تعیین کننده است. تنها بیماران دارای بیماری های شدید و کنترل نشده منع انجام درمان جراحی ایمپلنت دارند مثل : پر فشار خونی کنترل نشده، بیماری های قلبی ، دیابت کنترل نشده و مصرف دنندگان دارو های سروب کننده ایمنی.

  2. سلام من ۱۷ سالمه د دندونامو اورتودنسی کردم تو فک پایینم دو تا دندونامو قبلا کشیده بودم الان دوره درمانم رو به اتمامه و دکتر میگه باید اون دو تا دندونام ایمپلنت بشه وگرنه دندونام دوباره کج میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. ارتودونتیست شما صحیح گفته اند و باید دندان های از دست رفته جایگزین شوند. در خانم ها رشد سه بعدی فک ها تا هفده سالگی تکمیل شده است و مانعی برای گذاشتن ایمپلنت نیست

      1. من ۱۸ ساله هستم و چتد تا از دونامو
        فک بالا وپایین رو کشیدم
        دکتر ی که رفته بودم گفت برای ایمپلنت کردن باید تا ۲۱سالی صبر کنم

  3. عرض سلام و احترام
    جناب دکتر فک پایین من جلوتر هست و تقریبا تمام دندان ها پوسیده یا شکسته هستند سوالم اینه که اول باید جراحی فک انجام بدم یا ایمپلنت
    با تشکر

  4. سلام آقای دکتر
    مادر من ۴۷سالشه و ۱۰سال پیش دست دندون مصنوعی گذاشت.الان فک پایینش تحلیل ۸۰درصدی استخوان پیدا کرده و همه متخصصینی ک تاحالا مراجعه کردیم گفتن ایشون باید پیوند استخوان بشن ودیگه حتی short ایمپلنت هم جواب نمیده.میخواستم بدونم آیا باوجود بیماری قلبی و سنشون ک ۴۷ساله پیوند استخوان موفقیت آمیز خواهد بود؟

  5. سلام دکتر من ۱۴ سالمه دو تا از دندونامو عصب کشی کردم حالا میگن ریشش عفونتی شده باید بکشی و ایمپلنت کنی می خواستم بدونم اشکالی نداره دندون عصب کشی شده رو ایمپلنت کنم

    1. دندان های مشکل دار شما باید دقیق تر توسط متخصص درمان ریشه بررسی شوند چون بسیاری از این نوع مشکلات را میتوان با عصب کشی مجدد توسط متخصص درمان ریشه، ذرمان کرد. در هر حال قبل از هیجده سالگی ایمپلنت نباید گذاشته شود.

  6. سلام دکتر خسته نباشید من حدود ۹ماه پیش شروع به ایمپلنت کردم و هنوز هم تموم نشده مراحلش میخواستم بدونم ایمپلنت چندسال میتونه بدون تغیر بمونه؟و اینکه آیا اخرین مرحلش هم جراحی صورت میگیره؟

    1. درمان ایمپلنت بسته به وسعت پیوند استخوان ممکن است چند مرحله و ماه ها به طول بیانجامد. به مبحث زمان بندی ایمپلنت در همین سایت مراجعه کنید

  7. سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه یکی از دندون های جلوم به صورت خط کج شکسته میخاستم بدونم چجوری میتونم دندونو دوباره مثل اولش کنم لطفاً جواب بدید.

    1. دندان شمانیاز به بررسی دقیق دارد تا طرح درمان مناسب ارائه شود. رادیوگرافی هم لازم است تا وضعیت ریشه روشن بشود.

      1. سلام آقای دکتر من تمام دندانها را کشید ۳۳ سال سن دارم این ده سال آخر مرتب پیش دکتر عصب کشی وپرکردن و از روکش استفاده میکردم ولی درمان پر کردن یه سال نمیشد بیرون می اومد وروکشم هم خودش بیرون می اومد آخرش امسال همه رو کشیدم هزینه ایمپلنت رو ندارم می خواهم دندان مصنوعی استفاده کنم بنظرتون طول عمرشون چقدر باقی می موند

  8. سلام
    حیدری هستم
    برای روکش دندانهای فک بالا ( بطور کامل ) ، به نظر شما میتوان یک روکش یک تکه درست کرد ؟
    اگر دوتکه ( دونیمه یا قرینه ) انجام شود ، چه نظری دارید ؟
    اگر سه تیکه ( فک بالا را به سه قسمت مساوی ) تقسیم کنیم ، چه نظری دارید ؟
    با در نظر گرفتن این مطلب که ، دندانها عصب کشی شده و دو دندا ن نیز کشیده شده است

    1. قاعده ی کلی اینست که حتی الامکان روکش ها جدا از هم ساخته شده و به هم متصل نباشند.مطلب مهم دیگر این است که تاجایی که ممکن است از روکش کردن دندان ها اجتناب شود.

  9. سلام دکتر من ۱۵سالمه در فک بالییم تو جلو دندان شیریم افتاده دندون کنار اون هم کج شده جای اونو گرفته دکترا میگن دندونی که می خواد به جای دندون شیری امکانش ۵۰٫۵۰هست می خواستم ببینم می تونم دندون کج شده را به همراه اونی که میاد بکشم ویکی رو به جای اون بکارم تورو خدا کمکم کنید

  10. با سلام،دختری هستم بیست ساله.دندان پنج پایین من نهفته بود و وقتی در اومد کج و کوله و باریک و بد رنگ بود.پنج شیش سال پیش عصب کشی شد و روکش گذاشتن.حدودا ۱۰ ماه بعد دندان و روکش باهم کنده شد…امروز به دکتر مراجعه کردم برای ری اندو و پروتز مجدد….دکتر عصب کشی رو انجام داد و وسط های کار دندان رو پانسمان کرد و گفت باید دندان رو بِکشمش و جاش ایمپلنت کنم.گفتن این دندان برای من نخاهد موند و حتی اندازه ش هم مناسب پروتز نیست….من نمیدونم که چیکار کنم.دکتری که رفتم متخصص بودن و از پزشک های بیمارستان تخصصی ششصد در انقلاب…حالا سوال من این هست که با توجه به سنم (بیست سال)ایا ایمپلنت انجام میشه؟و این که ایمپلنت بوی بدی در دهان ایجاد میکنه؟آیا ایمپلنت شامل بیمه نیروهای مسلح میشه؟با گرفتن تاییدیه…و طول درمانش چقدر هست؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. در سن شما درمان ایمپلنت قابل انجام است و در صورت درمان مناسب مشکلی نخواهید داشت. در مورد بیمه هم اطلاعی ندارم.

  11. سلام جناب دکتر
    من ۳۴سالمه یک دندون عصب کشی شده که نصفشم شکسته دارم که عفونتم داره دندونپزشک گفته باید کشیده شود چون در قسمت بالا هست وباید جراحی بسه و نمیشه روکش بشه میخوام بدونم اگه بکشمش امکان ایمپلنت هست شاید فکم کوچک باشه نشه چون من استخون بندیم کلا ظریفه میشه راهنمایی کنیم چی کار کنم

  12. باسلام خدمت اقای دکتر‌ من دندانهای اسیابی را عصب کشی کردم الان هم وندتا شون شکستن،به نظرتون بحای هزینه روکش وترمیم ایمپلنت انجام بدم یا خیر،سنم هم ۳۳ است باتشکر

    1. سلام آقای دکتر، بنده ۲۴ ساله هستم و ۱۰ ساله تمام فک بالام‌روکش هست و دوساله تمام ریشه‌هام دچار پوسیدگی شدن، به نظرتون اوردنچر گزینه‌ی مناسبی هست برای فک بالا؟؟

  13. باسلام دکترجان بنده ۴۸ سالمه و ۱۸ سال هست که اعتیاد میشه گفت کنترل شده دارم ومتاسفانه با زندگیم همراه شده وچون کارخوبی قسمتم شده وکم وکسری نیست کسی هم جلودارم نیست و۸ عدد ایمپلنت گذاشتم وحدودسه سال هم طول کشید الان یک سال از اتمامش میگذرد وهمه چی خوبه یکباراخیرا چسب پروتزم را عوض کردم که مجدد شل شده خواستم بفرمایید در ادامه این وضعیت به مصیبت میرسم یا سرمنزل مقصود.ممنونم که وقت گرانبهاتون رو گرفتم .

    1. سلام من ۱۳ سالمه بعد ۲ تا از دندان هام چون کشیدم خالیه ،خیلی هم اذیت میشم میشه ایمپلنت کنم ؟چون فکر کنم دیگه صورتم فرمه خودش رو گرفته .

  14. سلام آقای دکترخواهرمن حدودا بیست سالشه دوسه سال پیش شش تاازدندون های بالاقسمت جلودهانشوروکش کرده ،حقیقتا ماآشنایی درستی باروکش کردن نداشتیم وپزشک اوهم چیزی به ماتوضیح نداد،بعدروکش خواهرم یک دوره افسردگی گرفت والانم لثه های بالای اومتورم شده وسیاه ،به نظرشماروکش کردن اواشتباه بودواینکه برای لثه های اوچه بایدکرد؟نیازبه توضیح روکش هاهم یک تکه هستند.لطفاراهنمایی بفرمایید

    1. سلام. از روکش کردن دندان ها حتی الامکان باید اجتناب کرد بویژه در سنین پایین مگر اینکه هیچ راه دیگری برای حفظ دندان وجود نداشته باشد.روکش دندان های جلو با هدف صرفا زیبایی کاملا اشتباه است. در مورد خواهر شما باید معاینه بشوند تا طرح درمان مناسب ریخته شود.

  15. سلام. پدر من۷۷ سالش، آنژیو گرافی شد گرفتگی عروق کرونرداره که اقدامی براش نشده فقط آسپرین میخوره، دو سال قبل هم رادیوتراپی شده. ولی از نظر جسمی سرحال و فعالیت داره. به نظر شما میتونه ایمپلنت انجام بده؟!

  16. سلام جناب آقای دکتر من ۲۰سالمه همه دندان هام پوسیده شده دوتاشم کشیدم ازشدت درد لثه خانم عفونی هست به نظرتون من باید چکار کنم دندون های جلو بالامم پوسیده شده دهانم بوی عفونت میده ممنون

    1. باید دقیق تر معاینه شوید و رادیوگرافی های لازم تهیه شود تا طرح درمان مناسب ریخته شود. به نزدیکترین مرکز دندانپزشکی خود مراجعه کنید.

  17. سلام آقای دکتر. خواهرزاده من، الان حدود۱۴ سالشه. حدود۴ سال پیش، از دوچرخه افتاد، دندونش از ریشه شکست. بردن، گفتن ک میشه پیوند زد. اما بعد یکی دوسال کم کم سیاه شد و بعد هم شکسته شده. الان تهش تو لثشه، سیاهم هست. چیکار باید بکنیم؟ آخه ایمپلنتم تا ۱۸ سال نمیشه کرد

  18. با سلام و خسته نباشید. اگر بخواهیم سه دندان کنار هم شکسته اند رو ایمپلنت کنیم ، سه دندان هر کدام جداگانه ایمپلنت میشن یا میتوان از پل هم استفاده کرد؟ و اینکه با توجه به اینکه دندان عقب بالا ست میشه از ایمپلنت فوری استفاده کرد؟

    1. برای جایگزینی سه دندان دو ایمپلنت کافیست مگر در موارد خاصی که مجبور هستیم از سه ایمپلنت استفاده کنیم. ایمپلنت فوری برای دندان های عقبی نیز قابل انجام است مگر اینکه عفونت حاد و یا مشکلات دیگری وجود داشته باشد.

  19. سلام اقای دکتر ..من ۱۸سالمه و دوتا از دندونام خیلی پوسیدگی دارن به طوری که پوسیدگی تا لثه رسیده و وقتی به دندون پزشک مراجعه کردم گفت که باید بکشمشون ..می خواستم بپرسم که ایمپلنت می تونم انجام بدم و اینکه ایمپلنت حتما بایدباجراحی انجام بشه یانه ؟

  20. سلام اقای دکتر …من تازه وارد ۱۸ سالگی شدم و حدود چندماه پیش چهارمین دندنمو پین و روکش کردم بعداز اینکه کاردندونم تموم شد لثه ی بالای همون دندونم متورم شدم و خیلی درد میکنه دکترم بهم گفت باید جراحی بشه حالا علاوه بر لثه دندونمم درد میکنه شما چه پیشنهادی دارین؟ممنونم

    1. شما باید معاینه شوید تا علت درد دندان مشخص شود. ولی جراحی لثه (در صورت لزوم) باید قیل از روکش انجام شود نه بعد از آن!!!

  21. عرض ادب خدمت اقای دکتر
    حدود ۱۰ سال پیش اکثر دندانهامو کشیدم واز دندون مصنوعی استفاده کردم و بیشتر دندونهای پایین را ندارم
    استخوان فک دیگه تحلیل رفته
    ایا پس از ده سال امکان ایمپلنت وجود دارد سالهاست که از یک خنده خودمو محروم کردم
    ۴۴ سال سن دارم اهل سیگار و مشروبات الکی نیستم مریضی خاصی هم ندارم
    ممنون از پاسخگویی شما

    1. سلام. قطعا راه حل مناسب برای مشکل شما وجود دارد. نگران نباشید.باید معاینه شوید و رادیوگرافی های لازم را تهیه فرمایید تا مراحل درمان به طور دقیق مشخص شود.

  22. سلام آقای دکتر من ۱۶ سالمه الان تقریبا یک ساله دندونامو اردتونسی کردم و متوجه شدم دوتا دندان مادر زادی کم دارم
    و دکتر گفت باید ایمپلت بشه به نظرتون شرایطشو دارم (سن) لطفا راهنمایی کنید چون وقتی به دکتر پروتز مراجعه کردم گفتن مشکلی نداره از نظر سنی

  23. ببخشید آقای دکتر من ۱۵ سالمه میخواستم ببینم روکش دندان برای من مناسب تر یا ایمپلنت البته بعداز ۱۸ سالگی
    دندون جلوییمه؟

  24. سلام اقای دکتر خواهش میکنم راهنماییم کنید من ۱۶ سالمه کلی دندون خراب دارم دندونای جلوم که تقریبا همشونو ساختمو عصب کشی کردم ظاهر بدی دارن عقب جلو اند بعد خط شکستگی روشونه کامپوزیتشم رنگ گرفته خودم فک میکنم جنس دندونام خوب نیسن میگن روکشم خوب نیس من دقیقا چکار باید بکنم

  25. با عرض سلام اقای دکتر من ۱۷سالمه یکی از دندانم شکسته بود در عرض ۵سال پیش الان که به این سن رسیدم رفتم درستش کنم دندانی که شکسته بودو کشیده بعد گفت ۱۷/۵سالت شد بیا برات ایمپلنت کنم منم اعصابم داغون ولی الان که ۱۷سالمه میخام لمینت کنم ایا به نظر شما کار درستی میکنم ؟
    همه دندونام هم سالمه به غیر از یکی از دندان های بالایی اسایی متوسطه

    1. من ۱۹ سالم چهار تا دندونای بالام رو سطحی پر کردم الان یکیش عفونت کرده. میخوام هرچهار چاش رو رو عصب کشی کنم و روکش ثابت کنم.نظرتون چیه لطفا جواب بدین. مرسی

      1. تشخیص نیاز به عصب کشی و سایر درمان ها بر عهده ی دندانپزشک شماست که بعد از تهیه رادیوگرافی های لازم و معاینه انجام میشود.

  26. سلام اقای دکتر من دختری ۱۶ ساله هستم دندانم را کشیده ام حالا من میتونم به جاش دندان مصنوعی بزارم به جاش که خالی نمونه؟

  27. سلام.بنده ۵۰ سالمه،فک بالا دارای دندان مصنوعی حدودا۱۵سال هست و فک پایین فقط تعداد چهارعدد دندان طبیعی بی کیفیت دارم و کلا جنس دندانها از اول خوب نبودن.لذا خواستم بدونم امکان ایمپلنت هست یانه؟ضمنا دندانهای طبیعی رو نگه دارم بهتره یا ایناروهم بکشم.هیچگونه بیماری و اعتیادی نیز ندارم.ممنون

  28. سلام من دخترم۱۴سالمه من دوتا دندون جلوی پاینم شیری مونده رفتم دکتر بعد از عکس برداری گفتن ریشه ندارع و باید تا ۱۸سالگی بمونم بعدش ایمپلنت کنم میخواستم بدونم اگه بیوفته باید چی کار کنم و امکانش هست زودتر از ۱۸سالگی انجام بدم؟؟؟

    1. به هیچ عنوان قبل از هیجده سالگی نمیتوان برای دندان های جلو ایمپلنت کذاشت. در حال حاضر با متخصص ارتودونسی باید مشورت کنید.

  29. سلام آقای دکترمن دختر۱۴ساله هستم جنس دندان های من خیلی بده الان می خوام تا همشون خراب نشده روکش کنم چون نصفشون رو اعصاب کشی کردم به نظرتون موقعه خوبیه برای رو کش دندان من یا نه

  30. سلام وقتتون بخیر
    من۱۸ سالمه حدود دوهفته پیش یکی از دندون های بالایی آسیایی هام شکست و رفتم پیش دکتر ریشه اونا کشید و گفت دوماه دیگه بیا برای ایمپلنت…. الان احساس میکنم به جای اون میخواد دندون دربیاد…. آیا این امکان داره که تو این سن دندونی جایگزین بشه؟؟

  31. سلام اقای دکتر من بیست و دو سالمه و متاسفانه هیچ دندانی ندارم همه تا سن چهارده سالگی ریختن امکانش هست کلا ایپلمنت کنم ؟هزینه اش چقدره ؟؟

  32. من ۱۵ سالمه میخوام خط لبخند رو کامپوزیت کنم قبلا هم یک دندون روکش کردم مشکلی نداشته آیا مشکلی نداره و اگه به دندون پزشک مراجعه کنم این کارو میکنه تو ۱۵ سالگی

  33. من ۱۵ سالمه میخوام خط لبخند رو کامپوزیت کنم قبلا هم یک دندون روکش کردم مشکلی نداشته آیا مشکلی نداره و اگه به دندون پزشک مراجعه کنیدم این کار رو میکنه؟

      1. سلام دکتر من ۱۷ سالمه دندانی من سریع خراب میشن وجنس دندانام خوب نیست میشه راهنماییم کنید چیکار کنم تا همشون خراب نشدن

  34. سلام وقت بخیر من ۱۹ سالم هست و فک بالا ۶ دندان پرشده دارم(دندانهای عقبی) که دو تای آن عصب کشی شده اند.
    و طول درمان ارتودنسی من رو به اتمام هست. سیاهی دندانهای بالا وقتی دهنم رو باز میکنم خیلی اذیتم میکنه. به نظر شما اون دو دندانی که عصب کشی شده اند را روکش کنم؟
    آیا میشه آمالگام بقیه رو خارج کرد و با مواد رنگ دندان دوباره پر کرد؟ آیا این کار درست هست؟

  35. سلام دکتر وقتتون بخیر. دکتر من همیشه از بچگی از شکل کوچیک و گرد و زرد دندونهام متنفر بودم، در دوران دبیرستان ارتودنسی رو امتحان کردم و در این دوران بعلت افسردی شدید اصلا به نظافت دندونهام اهمیتی ندادم.الان ۲۲ ساله هستم و طبق آخرین معاینه ی دندونپزشک، نگتعداد زیادی از دندونهام در وضعیت خیلی بد پوسیدگی قرار دارن و حتی یک دندان کاملا شکسته دارم که باید کشیده بشه. میخواستم بپرسم آیا میشه با کشیدن همه ی دندونها و انجام ایمپلنت همه دندونها من رو درمان کرد؟ میدونم سنی ندارم برای اینکه کل دندونهای طبیعیمو بکشم ولی هم بشدت دندونهای زشتی دارم و این از بچگی باعث خجالتم شده و هم اینکه دندان درد دیگه امانم رو برده و واقعا هم نمیتونم اینهمه خرج درست کردن دندونهایی کنم که اینقدر زشت هستن که حتی جلوی هیچ کس روم نمیشه بخاطرشون لبخند بزنم. اما اگر بدونم با ایمپلنت زیبایی به چهره ام برمیگرده و برای اولین بار میتونم واقعا بدون خجالت لبخند بزنم، هرجور هم که شده هزینه اش رو جور میکنم. لطفا راهنماییم کنید. درضمن و فک پایینم عقلتر از فک بالا هست. ممنون

    1. سلام بهتر است معاینه بشوید . نگران نباشید راه های درمانی متعددی برای شما وجود دارد که میتواند نتایج کاملا رضایتبخش داشته باشد.

  36. سلام جناب دکتر دل ارام من ۵۷ سالمه وکلا ایمپلنت متحرک گذاشته ام یعنی اوردنچروالان خیلی پشیمانم از اینکار.ایا راهی وجود دارد که بتوانم کلا ایمپلنت ثابت انجام بدم لطفا رانمایی کنید ممنون

  37. من ۱۸ ساله هستم و چتد تا از دونامو
    فک بالا وپایین رو کشیدم
    دکتر ی که رفته بودم گفت برای ایمپلنت کردن باید تا ۲۱سالی صبر کنم

  38. سلام
    من ۱۶ سالمه یکی از دندون های جلو مو (بالا) ازدست دادم میتونم ایمپلنت انجام بدم.
    یا نه؟باید ۱۸ ساله بشم؟

  39. سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    من ۲۱ سالمه و سه سال ک دندان ۳ بالام را از دست دادم ولی با بیرون آمدن دندان عقلم جای دندانم کوچکتر شده خواستم بدونم هنوز هم امکان ایمپلنت وجود داره؟و ممکنه بعد چند سال استخوانش تحلیل نرفته باشه و نیاز به پیوند نباشد؟با سپاس

  40. سلام، ببخشید من ۱۶ سالمه ، سه پیش یکی از دندونای جلوییم ضربه خورد و تقریبا نصفش کاملا شکست، رفتم پیش متخصص برام کامپوزیت کرد ولی الان الان بعد سه شکست دوباره، الان که به یه متخصص دیگه مراجعه کردم ( سه ماه پیش) گفت مشکلی نیست برات درستش میکنم ولی سرش خیلی شلوغ بود بعد بیست روز نوبت من میشد، من که دوباره رفتم که چک کنه دید نشونه های عفونت داره روش و گفته که فعلا باید عکس بگیری و ببینیم که عفونته تا کجا ادامه داره و چجوری باید اقدام کرد، بعد من تو این فاصله کلاسام شروع شد و سرم خیلی شلوغ شد ولی همینطور قرص ضد عفونتم میخوردم ولی تاثیر چندانی نداشت، ولی در حال حاضر متوجه شدم که دندونه خراب شده یعنی بافتش کلا داره سیاه میشه، خواستم ببینم در این صورت بهترین اقدام چیه؟ و اینکه میشه فعلا یا شاید برای همیشه از ایمپلنت جلوگیری کرد؟ چون خودم یجورایی دلم نمیخواد ازش استفاده کنم
    ممنون از اینکه جواب میدین

    1. باید معاینه بشود و عکس های جدید بررسی شوند. هرچه سریعتر برای درمان اقدام کنید و از مصرف آنتی بیوتیک خودداری کنید.

  41. سلام آقای دکتر من خانومم از ۲۰ سالگی دندون مصنوعی گذاشته الان که ۳۲سال سن داره میتونم برای ایمپلنت کنم یعنی فکش جواب میده

  42. سلام دکتر من دو تا دندون جلوم رو یکی پر و دیگری عصب کشی کردم رفتم دکتر بعد ۲ سال دندون ها سیاه شده بود دکتر نصفش را برداشت با کمپوست پرکرد حالا اون که ترمیم شده بود سیاه شده کمی پشتش پیش دو تا دندون پزشک هم رفتم میگه این سایت مواد هست و ما پوسیدگی نمی بینیم نگران نباش مگر همچین چیزی هم داریم

  43. سلام من یکی از دندون جلوم سر تصادف شکست و از ریشه در اومدش
    من ۱۳ سالمه خاستم بدونم نمیشه هیچ کاری کرد؟؟
    من هیچ مشکلی با پولش ندارم
    ولی واسه زیبایی هر کاری میکنم
    خواهشن جوابمو بدید

  44. سلام،من یک پسر ۷ساله دارم دندون جلو بالاش بر اثر حادثه افتاد البته سریع به دکتر بردیم وفعلا جاش گذاشته در عکسی بعدش گرفتیم دندون پیشین سمت راست نداره ولی چپ هست حالا نمیدونیم اون هم افتاده یا مادر زادی نداره اگه این دندون جوش نخوره باتوجه به اینکه اون پیشین هم نداره بعدا چکار میشه براش کرد

  45. سلام. من ۲۵ سالمه و تا حالا ۵ تا از دندونامو کشیدم(سه تا متفرق و دوتا مجاور) که جاشون خالی هست. حالا میخوام دندون جدید جایگزین کنم. چندجا رفتم برا مشاوره؛ بعضی‌ها میگن ایمپلنت کن ولی بعضی‌ها میگن اگر الان ایمپلنت کنی ۱۰-۱۵ سال بعد از کار می‌افته و بعدش دیگه چاره‌ای نمیمونه برات، ایمپلنت برا سنین بالاتر خوبه. آیا واقعا همینطوره؟
    و دیگه اینکه من ۴ تا ایمپلنت نیاز دارم یا پنج تا؟ چون دو تا جا خالی مجاور دارم.

    1. بدون شک بهترین درمان برای دندان های کشیده, ایمپلنت میباشد. برای بررسی تعداد ایمپلنت های مورد نیاز برای شما باید معاینه بشوید.

  46. با سلام من ۳۹سالمه بعد از زایمان بیشتر دندان هاموو کشیدم الان فقط ۱۰دندون دارم که همه خرابن وحدود چهار دندون مصنوعی متحرک دارم دوتا پست گذاشتم به نظرتون همه رو بکشم مصنوعی بزارم یا ایمپلنت کنم. سپاس

  47. سلام آقای دکتر من ۱۸ سالمه و تو سن ۱۴_۱۳سالگی یکی از دندونای جلوم از ریشه کنده شده و از اون سال به بعد یدونه دندون مصنوعی گذاشتم به جاش الان اون یکی دندون جلوم همه اومده جلو تر و بغلشم یکم شکسته و خراب شده بنظرتون اون یکی دندونمم بکشم و جفتشونو ایمپلنت کنم یا فقط همون که از ریشه کنده شده بود؟ بعد دندونام خیلی صاف نیست به مشکل نمی‌خورم موقعی ایمپلنت؟

  48. سلام من ۱۵ سالمه و ارتودنسی کردم و الان دوره درمانش رو به اتمامه. باید یک دندون نیشم رو ایمپلنت بکنم . پیش دکتری که رفتم گفتن میتونم انجام بدم و دکتر ارتودنسیم هم همین نظر رو داشتن . ولی تو اینترنت و اینا میگن نباید زیر ۱۸ سال ایمپلنت انجام بشه . حالا منی که ۱۵ سالمه میتونم یک دندون رو ایمپلنت کنم به نظر شما؟

  49. خسته نباشید دکتر یه سوال داشتم من ۱۶ سالمه و دندون هام خیلی خراب هستن فک بالام اومده پایین دندون اسیا ندارم که وزن فک بالا رو نگه داره باید چه کار کنم ؟
    دندونای اسیا من همه عصب کشی نیاز دارن یکیشون درد داشت نصفه درست کرد گفتن بهم که برم پیش متخصص روکش بزارم اگه درستش کنه گفت میشکنه باز
    اول باید ارتودنسی کنم عمل فک کنم چی کار کنم توضیح میدین بهم مرسی

  50. زینب الهیاری

    سلام.من بیست سالمه هشت تا دندان خراب و پوسیده دارم که هر کدومشون رو چندبار پرکردن ولی بازم سیاه شده.میخوام بکشم جایگزینی داره به جز ایمپلنت؟

  51. سلام دندان ۶ اصلی پسرم که ۱۰ سالش هست پوسیده و نصف تاج دندان رو از دست داده آیا این دندان رو باید عصب کشی وپر کرد؟

  52. سلام آقای دکتر من ۳۸سالمه دندون های آسیاب دو طرف فک پایین را کشیدم مصنوعی گذاشتم خسته شدم می‌خوام ایمپلنت کنم آیا امکانش هست

  53. سلام آقای دکتر پسرم ۴ تا دندون فک بالا جلو اومده و میخواد آمپلیت کنه میگن باید ۱۸ سال بشی تا برات انجام بشه آیا با ارتودنسی میشه درمان و شروع کرد یا خیر واون الان ۱۴ سالشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا