skip to Main Content

هزینه درمان ایمپلنت

2.6/5 - (5 امتیاز)
هزینه درمان ایمپلنت: عوامل تعیین کننده ی هزینه نهایی

 درمان ایمپلنت بخش های مختلفی دارد که هر کدام در هزینه ی نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

بخشی از هزینه ها مربوط به تجهیزات و مواد بکار رفته رفته است که شامل پایه (فیکسچر) ،قطعات پروتزی و نهایتا روکش خواهد بود وهر کدام از این ها برحسب برند و کیفیت ،طیفی از هزینه ها را در بر میگیرد.

در حال حاضر برند های بسیار متنوعی از انواع ایمپلنت ها در سراسر جهان تولید میشوند بطوری که فقط در آمریکا به بیش از هزار وپانصد نوع میرسد. قیمت ان ها نیز بر حسب کشور سازنده ، آلیاژ بکار رفته و محبوبیت و قدمت برند متفاوت است. طی سالیان گذشته بسیاری از کارخانجات تولید ایمپلنت مثل سایر بخش های صنعتی جهان، برای کاهش هزینه های تمام شده، اقدام به تولید محصولات در سایر کشورها ( مثل چین و پاکستان) کرده اند که متاسفانه بر مرغوبیت آنها نیز تاثیر گذاشته است . البته بازار هدف این نوع تولیدات متاسفانه کشورهایی مثل ایران است. به عبارت دیگر بسیاری از برندهای ایمپلنت موجود دربازار ایران که به عنوان اروپایی و یا آمریکایی عرضه میشود در واقع تولید چین و پاکستان و حتی ترکیه است. قصد ندارم با این اطلاعات ذهن خوانندگان این متن را مشوش کنم ولی واقعیت اینست که بیماران محترم فقط یک راه برای اطمینان دارند: اعتماد به پزشک . در واقع باید پزشکی را انتخاب کنید که به او اطمینان داشته باشید . پزشکی که تا همیشه پاسخگوی درمان انجام شده باشد، هیچگاه از تجهیزات با کیفیت نازل استفاده نخواهد کرد.  متاسفانه بیشترین مشکلات درمانی در دو حالت رخ میدهد : مراکز درمانی که پزشکان به صورت گذرا به درمان میپردازند( درمانگاه ها) و سال ها بعد که ممکن است برای بیمار مشکلی پیش بیاید پزشک درمانگر دیگر حضور نخواهد داشت. و حالت دوم پزشکانی که با تعرفه های بسیار پایین وغیر معمول و با تبلیغات غیرواقعی عمل میکنند.

هزینه درمان ایمپلنت

بخش مهم دیکر که بر هزینه های درمان تاثیر گذار است کاربرد پیوندهای استخوان و لثه (در صورت لزوم) میباشد. شاید نیمی از ایمپلنت هایی که گذاشته میشوند نیاز به پیوند استخوان داشته باشند و بسیاری از موارد این پیوند ممکن است بسیار وسیع باشد. کاربرد این پیوندها (برحسب وسعت و تکنیک مورد نیاز) هزینه بر خواهد بود که جراح شما کلیات آن را توضیح خواهد داد. در برخی موارد هزینه ی پیوند از خود ایمپلنت ممکن است بیشتر شود.

اما نکته آخر و شاید اصلیترین نکته اینست که تمام این مواد و وسایل وتجهیزات ، ابزارهایی هستندکه نهایتا مهارت ،دانش و توانایی پزشک آنها را به یک درمان موفق و ایده آل تبدیل میکند. بهترین برند ایمپلنت و مواد بکار رفته اگر بدون تخصص ، تجربه و دانش بکار گرفته شوند ، نتیجه نارضایتی و شکست درمان خواهد بود.

دکتر دل آرام

دکتر محمد رضا دل آرام متخصص جراحی لثه و ایمپلنت های دندانی
عضو انجمن پریودونتیست های ایران
عضو انجمن ایمپلنتولوژی ایران
عضو انجمن آکادمی پریودونتولوژی آمریکا
عضو انجمن آکادمی ایمپلنتولوژی آمریکا
دارای کورس جراحی های پیشرفته دهان از implantologie klinik در اولسبرگ آلمان
سخنران کنگره های دندانپزشکی
دارای مقالات علمی پژوهشی در ژورنال های داخلی و بین المللی

Back To Top